På denna sida har vi samlat de mest förekommande frågorna från våra medlemmar.
Hittar du inte svaret på din fråga så är du varmt välkommen att kontakta oss.



F:  Är det verkligen helt gratis?
S:  För att få skicka SMS från GratisSMS.se så måste du ha SMS-krediter till godo. Dessa får du genom att samla ihop krediter, värva vänner eller köpa krediter via telefon.

Vi har alltid flera gratiserbjudanden som våra medlemmar kan tacka ja till (erbjudanden om att t.ex. registrera sig på olika sajter och på så sätt få helt gratis SMS på GratisSMS.se).
 
F:  Vad har hänt med gratis SMS utan krediter?
S:  Det stämmer att man tidigare haft möjlighet att skicka 2 gratis SMS varje dag utan att behöva ha krediter. Vi har p.ga höga kostnader och lägre intäkter tyvärr blivit tvunga att ta bort denna möjlighet.
 
F:  Vad betyder "Ingen status erhållen" i loggboken?
S:  "Ingen status erhållen" betyder att vi ännu inte fått besked från vår leverantör om SMS:et kommit fram. En vanlig orsak är att mottagarens mobiltelefon för tillfället är avstängd.
 
F:  Hur lång tid tar det innan man får sina krediter efter det att man utnyttjat ett erbjudande?
S:  För vissa erbjudanden får du dina krediter direkt efter deltagande. En del måste vi först verifiera ditt deltagande i, vilket kan ta från en timma upp till några dagar.
 
F:  Varför har jag ännu inte fått krediter för ett erbjudande som jag utnyttjade för över en vecka sedan?
S:  Om någon tidigare har deltagit i samma kampanj från samma dator kan vi tyvärr inte alltid dela ut krediter. Att du inte fått några krediter kan också bland annat bero på att din beställning inte har godkänts av företaget som ligger bakom kampanjen eller att cookies har avaktiverats i din webbläsare.
 
F:  Jag skickade min rekryteringslänk till en kompis som nu har blivit medlem. Varför har jag inte fått några krediter för detta?
S:  För att du ska få krediter måste din kompis klicka på exakt den länk du skickat till honom eller henne. Din kompis måste också ha cookies aktiverat i sin webbläsare. Det är när din kompis har loggat in första gången och verifierat sitt mobilnummer som du får krediter.
 
F:  Varför står det att mitt mobilnummer eller e-postadress är spärrade när jag försöker registrera mig?
S:  Om du har avslutat ditt konto spärras ditt mobilnummer och e-postadress i ca 3 månader. Om du tidigare inte varit medlem på GratisSMS.se så kan spärrningen bero på att någon annan har registrerat fel mobilnummer. I så fall ber vi dig att kontakta oss och uppge vilket mobilnummer det gäller.
 
F:  Vad gör jag om jag glömt bort mitt lösenord?
S:  Klicka på fliken [GLÖMT LOGIN] i menyn och fyll sedan i din e-postadress i formuläret så skickar vi dina inloggningsuppgifter till denna.
 
F:  Jag har bytt mobilnummer, hur ändrar jag det på mitt konto?
S:  Du kan själv ändra det mobilnummer som är knutet till ditt konto genom att följa instruktionerna under fliken på [INSTÄLLNINGAR]. För att undvika missbruk så går det bara att ändra sitt mobilnummer en gång per månad.
 
F:  Hur tar jag bort mig från erat nyhetsbrev?
S:  Detta gör du enklast via formuläret på http://www.gratissms.se/unsubscribe.php, alternativt genom att logga in och klicka på fliken [INSTÄLLNINGAR] i menyn.
 
F:  Ett av de SMS jag skickade kom inte fram, varför?
S:  Vår SMS-leverantör kan inte garantera att 100% av alla SMS kommer fram, men av erfarenhet vet vi att de allra flesta kommer fram till sin mottagare. En av de vanligaste orsakerna till att SMS inte kommit fram är att man fyllt i fel mobilnummer. Leveransproblem kan också t.ex. bero på att mottagarens mobiltelefon varit avstängd en längre tid när du skickat SMS:et. Om mottagaren befinner sig utomlands eller nyligen har bytt operatör ökar risken för leveransproblem lite. Vi rekommenderar våra medlemmar att kontrollera leveransstatus för skickade SMS under [LOGGBOK] i menyn. I vissa fall kan SMS ha levererats korrekt även om det står "Ingen status erhållen".
 
F:  Vad gäller för mig som är medlem på GratisSMS.se?
S:  För att bli medlem måste måste du godkänna våra gällande medlemsvillkor.
 
F:  Kan man köpa krediter? Hur mycket kostar det isåfall?
S:  Ja det går det! Med ett enkelt telefonsamtal kan du köpa 100 krediter (50 kr), 225 krediter (100 kr) eller 500 krediter(200 kr). För mer information klicka på fliken [KÖP SMS] i menyn
 
F:  Jag har en egen hemsida, kan jag tjäna pengar genom att länka till er?
S:  Ja, GratisSMS.se är ansluten till Double.se´s affiliatenätverk.
Klicka här för mer information.
 
F:  Hur avslutar jag mitt medlemsskap?
S:  Genom att logga in och klicka på fliken [INSTÄLLNINGAR] i menyn.
 
F:  Kan man skicka SMS utomlands?
S:  Nej, det går endast skicka SMS till svenska mobilnummer. Detta innebär dock att det går att skicka till svenska mobiler som befinner sig utomlands.
 
F:  Kan man skicka SMS till betalnummer?
S:  Nej, det går endast att skicka SMS till vanliga mobilnummer.
Copyright © 2010 AdSmart HB Avanmälan SMS | Kontakta oss
Var noga med att kontrollera så att din fråga inte redan finns besvarad på denna sida innan du kontaktar oss.

Det går även givetvis bra att e-posta dina frågor direkt till: support@gratissms.se.

För- och efternamn:
Din e-postadress:
Ditt mobilnummer:
Ärende:
Meddelande: